Fauchon - Reisverslag uit Janūb Khayţān, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Fauchon - Reisverslag uit Janūb Khayţān, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Fauchon

Door: Daniel

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

20 April 2014 | Koeweit, Janūb Khayţān

Even een keer een andere auteur,om mijn ervaring uit de patisserie te delen:-)
We zijn hier nu precies een week, en ik ben afgelopen woensdag gestart in de patisserie.Aangezien ik ben aangenomen als executive pastry chef ligt er hier behalve een hoog verwachtingspatroon ook een bijzonder grote uitdaging.....
De mensen (lees:poppetjes) zijn bijzonder vriendelijk en zonder er nog maar iets voor te zeggen doen ze werkelijk waar alles voor me.Ze nemen mijn functie bijzonder serieus, misschien wel té serieus!Op de eerste dag wilde ik dolgraag met alles meedoen om zo de processen van hier onder de knie te krijgen maar waren ze te bang om mij iets te zeggen wat ik kon doen PFFFFFF!Gelukkig ontdooien ze inmiddels iets, en kan ik al een lolletje met ze maken:-D Op dag 2 ging ik nl. de patisserie verbouwen zodat er wat meer orde kwam, meer werkruimte en alles wat efficienter te bereiken was.(ex-collega's van mij weten dat ik er een hekel aan heb als die tent niet STRAK is!)Dat moet dus hier ook, met als gevolg dat je soms collega's ziet zoeken naar de magnetron, chocola etc. HAHAHA!Tussendoor moet ik veel weg om alle HOD'S (hoofd van elk departement) te leren kennen, wat ze doen en hoe we samen kunnen werken. Erg interessant allemaal, en dat maakt deze stap ook 2x zo groot;het is niet alleen een ander land maar de cultuur is totaal verschillend en ook het werken in een hotel is tótaal anders dan werken voor een winkel.Op dag 3 kwam Chantal mij versterken in de patisserie en dat is fijn! Op de dagen uren dat ik allerlei gesprekken heb en dingen moet regelen blijft zij bij de werkprocessen zodat we allebei dubbel leren, TOP!We gaan en moeten hier een hoop veranderen om wat meer op 'ons' standaard te werken maar dat gaat ons lukken;-) Volgende maand heb ik mijn eerste privé projectje.2x 700 gasten die ik mag voorzien van een showtafel patisserie in thema latino met 4 kleuren die overal terug komen. deze is helemaal om te laten zien hoe het ook kan, compleet met showstukken, gebak, taart, mini patisserie, pralines en glaasjes. Zo veel mogelijk laten zien dus en knallen! Komende maand dus geen slaap want ik heb hier zo'n zin in!!!!!Al met al dus onwijs veel nieuwe indrukken, goede eerste week achter de rug, en ook met onze nederlandse vriend Robin is het erg gezellig!
Veel liefs, laterz

  • 20 April 2014 - 21:00

    Lisanne Pakasi:

    Lieve Daan & Chan,

    Wat klinkt dat allemaal als een enorm avontuur met uitdaging Daan! Super gaaf!!! Ik weet zeker dat je enorm gaat knallen, wel foto's plaatsen hè van het resultaat, ben benieuwd.
    Leuk om weer een update van jullie te krijgen!

    x

  • 20 April 2014 - 21:31

    José:

    Wat goed om te horen allemaal. Heel veel succes.....vooral met dat project van die showstukken voor die 2x700 personen. We zijn trots op jullie.... Lieve groetjes van je tante en oom uit Haarlem.

  • 20 April 2014 - 22:13

    Annemieke:

    Wat een uitdaging weer!
    Maar jullie kunnen het!
    heel veel succes alvast! Xx pap en. Mam

  • 20 April 2014 - 22:54

    Lau & Jp:

    Tof!!! En wat fijn dat jullie huis verhuurd is!
    Succes met jullie uitdaging aankomende maand

  • 20 April 2014 - 23:25

    Ron Van Der Vossen:

    Hoi Daan,
    Leuk om je verslag te volgen!
    Ik ben erg benieuwd met hoeveel man je zo'n klus moet klaren.
    Geen problemen met ingrediënten die voorhanden zijn?
    En gebruiken ze daar geen andere maateenheid?
    Blijf schrijven! denk dat je er veel mensen zoals ik er een groot plezier mee doet!
    Groetjes,
    Ron van der Vossen

  • 23 April 2014 - 12:22

    Ineke Jongsma:

    hai Daan en Chantal, leuk om alles te lezen hoe het daar gaat. jammer dat jullie niet in dat mooie hotel mochten slapen maar hopenlijk hebben jullie snel een mooi app aan het strand, superrrr. veel succes met je project volgende maand, geniet van alles. lieve gr van ineke

  • 24 April 2014 - 14:19

    R&R.:

    Klinkt allemaal fantastisch.
    Heel veel succes.
    Gr. R&R.

  • 03 Mei 2014 - 08:39

    Kitty Schilpzand:

    Beetje late reactie maar alsnog veel succes in deze fantastische uitdaging. Wat eeb kans hebben jullie gekregen. Met jullie mooie uitstraling zullen jullie naar de mensen toe veel voor elkaar weten te krijgen. Dat is zeker. Ik blijf jullie volgen. Liefs uit Zandvoort. Kitty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 44675

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: