Chantie en de macaron-fabriek - Reisverslag uit Janūb as Surrah, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Chantie en de macaron-fabriek - Reisverslag uit Janūb as Surrah, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Chantie en de macaron-fabriek

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

06 Mei 2014 | Koeweit, Janūb as Surrah

Vrijdag 2/5 waren we heerlijk vrij!Was ik ook wel aan toe eerlijk gezegd. 1 dag is wel erg kort trouwens....ben je net bijgekomen vd drukke werkweek mag je weer!Maargoed,alles went:D. Waren even naar The Avenues shoppingmall om spullen te kopen voor ons appartement. Hebben nieuwe dekbedovertrek-set,kussens(slapen nu op cheap-ass kussens),leuke spulletjes voor id badkamer,badpak, fitness-matje(six-pack Here I come hihi),printer en Daan nog n nieuwe tas.
Daarna met Robin naar de 'friday-market'. Is overdekt maar toch id buitenlucht. Wat een ZOOI!!!Schijnt allemaal vd vrachtwagen gevallen te zijn. Ze hebben er kleding(ahum),banken,vliegende tapijten,bedden,tv's en nog meer TROEP!Ach wel grappig om geweest te zijn. Daar was ook n animal-market. Allemaal dieren in kooitjes,zielig:'(. Katjes,hondjes,vogeltjes(met z'n 30'en in 1 kooi te tsjilpen). Ik zou zo wel n katje mee willen nemen,sommige zaten zo zielig te miauwen.
De vrijdag in Koeweit is zoals in Nederland de zondag,wat een drukte!!! Echt megaaaa druk zeg!!Alle families zijn op pad en de nanny sjouwt de kinderen mee. Vond ik in t begin wel even slikken om die nanny's zo erachteraan zien te hobbelen. Ze kunnen t best goed hebben bij die families maar er zijn er vast ook die t slecht hebben. Sprak m'n Fillipijnse buuf paar dagen geleden en ze vertelde me in gebrekkig Engels dat ze als nanny KD 100(€260,-)/mnd verdiende maar dat ze op n gegeven moment nog maar KD60 kreeg. En haar paspoort was ingenomen door 'madame' (=vrouw des huizes)dus....toen ik dat hoorde werd ik wel met m'n beide benen op de grond gezet. Haar kindje is bij haar ouders id Fillipijnen,zo heftig als je dat hoort.
Werken voor je familie die in je thuisland zit,pffff echt respect!
De grote verschillen in de wereld worden hier echt herkenbaar. Als we op vakantie zijn zie je de verschillen ook wel maar daarna ga je weer naar huis...nu we hier wonen zijn de verschillen zo veel meer voelbaar. Best moeilijk.
We zijn alweer n paar dagen verder;vandaag dinsdag 6/5 is n relaxte dag!!!EINDELIJK!!!Hadden vanmorgen door onze wekker heen geslapen...OOPS!!07:45u werden we(althans IK:p)wakker. Gisteravond waren we optijd(21:30u)thuis dus zou denken dat we wat uitgeruster moeten zijn.
Ik denk dat Nasser(kok)zag aan me dat ik n zware ochtend zonder ontbijt had want hij vroeg wat ik wilde,omelet?Heerlijk,ja hoor kom maar op!!!!Verder gaan de macarons nu erg goed. Het is nu echt: Chantie en de macaron-fabriek. Haha. Gister echt veel gemaakt,leuk hoor!!!Gebruiken nu Daan z'n recept en gaat als n zonnetje!Heel fijn:)
Verder heb ik deze week niet echt n hele dag vrij,draai een nachtdienst mee met chef Stanley!Jaja de patisserie afdeling draait 24u/dag door hier. Dus ik begin donderdag om 20u tot volgende ochtend 8u. Omdat Leslie weggaat over n maand,zij doet altijd de nachtdienst als Stanley vrij is,moet ik t ook weten.
Verder verhuizen we als t goed is zaterdag 10/5 naar ons fijne appartement in Mishref. Kan niet wachten!!!Tis zo'n bende in huis nu omdat we ook elke dag zo laat thuis komen.
De grote partij is al bijna,spannend hoor!!!Ik ga zo Daan helpen,altijd goed:D Dikke kussen van ons

  • 06 Mei 2014 - 18:27

    Annemieke En Peter:

    lieve harde werkers,bedankt weer voor de update!
    dat wordt wel anders dan de komende tijd als je ook nachtdienst,gaat draaien!Wat fijn dat jullie 10 mei al over gaan naar jullie mooie appartement,hopelijk kunnen jullie van het hotel een goed bed krijgen,anders moet je die ook nog aanschaffen
    hier gaat alles z,n gangetje,heb jullie al een whatsappje gestuurd!( hoe modern!! )haha


    Trouwens die lunch ziet er lekker uit!Het weer is momenteel echt Hollands!de ene dag 21 graden en volop zon en de andere dag weer 10 graden en wind.Nou we wensen jullie weer heel veel succes toe met alles!
    Lieve gr XXX pap en mam.

  • 06 Mei 2014 - 20:57

    Rolanda:

    lieve chantal en daniel,

    leuk dat jullie 10 mei al kunnen verhuizen, als je hulp nodig hebt zeg je t maar :)

    daniel had toch verteld (toen hij van zijn sollicitatie uit koeweit terug kwam) dat het er daar relaxter werken was? maar ja cheffie is niet anders gewend, dus hup allemaal tandje sneller. maar goed het is ook niet niks als je half mei voor 2 x 700 mensen alles klaar moet hebben.
    ben benieuwd hoe je de nachtdienst vind, moeten jullie allemaal af en toe nachtdienst draaien?

    leuke foto,s heb je weer gestuurd, het is daar wel een smulparadijs zo te zien.

    p.s. ik heb je van de week nog een sms op de ned.mobielnr. gestuurd.

    ik kijk weer uit naar jullie volgende fotoś.

    XXXXX

  • 06 Mei 2014 - 21:10

    Melinda:

    Hoi Chantal,
    Heerlijk alles gelezen! Echt heel heel stoer wat jullie daar doen! Zoals je zei, er is zo een groot verschil tussen rijk en arm. De verhalen van de nannys, wat een verdriet. Toch blijven ze voor dat kleine beetje geld wat ze dan weer naar huis kunnen sturen. Ik hoop dat hun kinderen thuis bij oma, beseffen wat hun moeder allemaal over heeft voor hun!
    Hoe lang is het de bedoeling dat jullie daar blijven?
    Liefs Melinda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 44737

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: