Ramadan Kareem! - Reisverslag uit Al ‘Uqaylah, Jemen van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Ramadan Kareem! - Reisverslag uit Al ‘Uqaylah, Jemen van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Ramadan Kareem!

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

26 Juli 2014 | Jemen, Al ‘Uqaylah

Welcome to the ghost-city!

Alweer een tijdje aan het werk en de dagen vliegen om!!!
Op werk valt de drukte opzich wel mee en augustus schijnt ook een rustige maand te worden. Dus dan kunnen we nog even relaxen voordat de drukte weer begint....en uiteraard een mooie voorraad opbouwen.
De eerste paar dagen hebben we trouwens wel op werk gegeten. En daarna lekker naar huis,PRIMA!
Oh en één dag heb ik me echt een slag in de rondte gegeten haha. Want er was BUTTERCHICKEN(Indiaas)!!Serieus,das echt om je vingers bij af te likken en dat deed ik dan ook(als niemand keek:p)Ik heb de film 'Julie&Julia' gekeken en nu snap ik wat ze bedoelen met koken met boter...it was like a dream!!!Die film is trouwens echt een aanrader voor de Bourgondiërs onder ons.
Dit kunnen we ons nu makkelijk permitteren want we hebben ons ingeschreven bij de sportschool van het hotel!Ik kan niet wachten :):):) Ze hebben ook een zwembad dus das een heerlijk vooruitzicht!Even lekker alle drukte van ons af body-pumpen!En de Nederlandse rolletjes wegwerken!
Wat betreft de Ramadan is het allemaal te overleven. In het hotel mogen we gewoon eten en drinken. En op onze vrije dag komen we overdag toch niet buiten dus s avonds kunnen we ons buikje weer vol eten!
Ja want het is echt niet uittehouden buiten!!!!Vandaag(22/7)is het maarliefst 45 graden. Ik zal wel blij zijn als het eenmaal weer rond de 30 graden is. Dan kunnen we eindelijk eens naar het strand.
Op straat is het nu dan ook echt een dooie boel,alles is natuurlijk ook gesloten en gaat zodra de zon onder is open.
Het was trouwens wel leuk terugkomen op werk want ook veel mensen buiten de keuken zeiden:welcome back!Van sommige dacht ik: who are youuuuuu???Haha!Maarja,2 van die lange Hollanders moet je ook wel missen tussen al die mini's.
We zijn alweer een paar dagen verder(het is vandaag zaterdag 26/7)en het was een relaxte werkweek!De laatste paar dagen lekker om 10u begonnen en na 9 a 10 uurtjes klaar. Vandaag heerlijk uitgeslapen tot 11u. Mag ook wel want gister kwamen we pas rond 1u thuis;waren met bijna alle collega's uit de keuken naar het Aquapark geweest!Was spontane actie want ze vroegen het pas donderdag en bijna iedereen ging mee!!!Het was even afwachten of we geen partijen hadden want soms kan het voorkomen dat we last minute nog een partij krijgen.
Het was erg leuk in t Aquapark!Het is aardig groot en als je bij sommige glijbanen aan t wachten bent heb je een prachtig uitzicht over de skyline van Kuwait met vlakbij de Kuwait Towers!
Sommige glijbanen waren snel en spannend!De rest is vrijwel van t soort 'kon ik m'n broekje maar tussen m'n billen doen'haha. Ik heb nog nooit zoveel kleding gezien in een zwembad haha!Burkini's,spijkerbroeken,t-shirts en hele gewaden(incl hoofddoek)gaan de glijbaan af. Zelfs Indiase mensen met hun prachtige gekleurde gewaden gaan zo HUP de glijbaan af!Ik had een zwemshort van Daan aan met een t-shirt. Ach ja,weer eens wat anders!
Verder hebben we op onze vrije dag lekker burgerlijk boodschappen gedaan en zijn we nu in een nieuwe shoppingmall waar we shawarma gegeten hebben :p We wilde eigenlijk naar de bios maar ALLE bioscopen zijn gesloten met Ramadan!Whatevaaaaaa....ander keertje dus!!!

Lieve mensen,het was me weer een waar genoegen!

Hele dikke,warme,natte kussen uit Kuwait (22:11u-45 graden)

  • 26 Juli 2014 - 22:41

    Rosalia:

    Lieve Chantal en Daniel,

    Leuke foto's van jullie in het Aquapark, kan me voorstellen dat je ff af wilt koelen, dik 40 graden valt ook niet mee!! hier is het dik 20 graden en ik vind het al zooooo warm en zweterig. Ga maar lekker af en toe naar het Aquapark, lekker glijden van de glijbaan, doen jullie maar alsof jullie weer jong zijn :)

    Gelukkig werken jullie nu iets minder lang per dag, hoop dat het even zo blijft.

    Leuk hoor Chantal dat je ons zo op de hoogte houdt, ik kijk er erg naar uit om te komen buurten bij jullie!
    Dag schatties, XXXXXXXX


  • 27 Juli 2014 - 09:21

    Annemieke:

    lieve. Daniel en Chantal
    dit klinkt al een stuk beter dan de eerste werkperiode!
    heerlijk dat jullie nu iets meer tijd hebben , en nu ook af en toe wat kunnen sporten,fijn om even wat andere beweging te hebben!
    met mijn rug gaat het nu ook weer goed! Heb een paar keer Fysio gehad,en ga zo een stukje hard lopen!
    dat aqua park lijkt me ook leuk !
    zoals jullie weten is het hier verjaardagen tijd dus lastig om de vakantiekilo,s kwijt te raken,maar de eerste kilo is er af , haha ,
    nou we spreken elkaar snel weer ,
    hartelijk bedankt voor het leuke verslag,en lieve groetjes aan jullie beiden!xxx pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 1260
Totaal aantal bezoekers 44664

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: