Party party!!!! - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Party party!!!! - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Party party!!!!

Door: Uhhnn wie anders :)

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

27 September 2014 | Koeweit, Salwá

Normaal gesproken doen we aaaaaaaaallltijd samen de blog schrijven(ahum)maarja nu moet ik het he-le-maal alleen doen....snik.....

Vandaag ben ik alleen op avontuur gegaan,taxi gebeld en op naar de Marina Mall.
Dat was het haha....
Was echt ff relax, alhoewel toen ik daar liep miste ik Daan nog meer :,(
Gelukkig is het maar een paar dagen en vliegen ze om.
Lekker geslenterd door de mall en bij Casper&Gambini's(wie kent ze niet)lekker gelunchd. Echt had weer een HMMMMMMMMMMM moment! Gepocheerd ei(echt perfect;met zo'n heerlijke zachte dooier) op een bagel met gerookte zalm,spinazie en overheerlijke saus. En nog een paar gebakken aardappels OMG! Met mayo :p
Ik zit er nog vol van....

Gister mocht ik even 'Dé Chef' zijn want de sous-chef was vrij. Normaal gesproken kan ik me van te voren druk maken om dit soort situaties maar nu had ik dat minder.
Waarom?Geen idee....Ik heb de laatste tijd wel veel geleerd als; rustig blijven, overzie de situatie en zorg dat alle 'poppetjes' aan het werk zijn en door kunnen gaan. Dat ik dan meer aan het uitleggen ben en 'stil-sta' is dan gewoon zo.
Dank aan mijn fantastische husband die af en toe mijn oogjes open moet doen:)KUS voor jou!
Want in 1e instantie wil ik altijd zoveel mogelijk doen op een dag maar het is natuurlijk nóg belangrijker dat iedereen om me heen zijn/haar werk goed doet en alles goed begrijpt.
En gister ging het ook erg goed!!!! Goede vibe(had mn zweep thuis gelaten gister) en het buffet zag er goed uit! Zie foto's :) Was heel blij aan het eind van de dag!

Daan ook nog gesproken gisteravond dus dat maakte mijn dag compleet!
Hij heeft het heel goed in Dubai. Het niveau is aardig, er zitten wel wat leuke nieuwe dingen tussen maar niet spectaculair.
En toen hij foto's stuurde van Dubai dacht ik: IK WIL OOOOOKKK!!!!
Hij zegt dat t nog gekker is dan Las Vegas(wanneer komen jullie San&Marlous???Dit wordt Las Vegas 2.0)en dat t soms net 1001 nachten lijkt waar hij in loopt!!!
Wie weet over een paar weken:)

We hadden afgelopen woensdag onverwachts een gezellige avond bij de Nederlandse ambassade! Jaja en jullie raden het al; MET HEINEKEN,WIJN EN BITTERBALLEN!!!!
Ik maakte nog grapjes over de bitterballen op de heenreis en toen waren ze daar gewoon haha!!!SUPER!
Zo'n avond doen ze eens in de zoveel maanden en heet 'Happy Hour'.
Nu staan we ingeschreven op een mailinglijst en dan krijgen we bericht als er iets gepland wordt. Gezellig hoor. Er waren vooral veel zakenlui van middelbare leeftijd.
We hadden al snel aanspraak van een vrouw Anna die t leuk vond dat er ein-de-lijk eens wat jonge lui was haha. Zij is zelf namelijk ook van onze leeftijd.
De Hollanders vonden het ook maar wat interessant wat wij hier doen in Koeweit.
Nog nooit hadden ze van patisserie wedstrijden gehoord en showstukken van enkel chocolade hadden ze nog nooit gezien. Leuk hoor!
Op vrijdag 17/10 hebben we een bbq elders van de mevrouw die op de ambassade werkt en haar man. Er komen nog meer Nederlanders die ook op het 'Happy Hour' waren.

Dit feestje was trouwens op de 'residentie' van de ambassadeur!Echt een dik huis zeg!!!!

Ennnnn er is nog een feestje gepland want op 14/10 heeft Fauchon een villa afgehuurd met zwembad waar we met alle Fauchon personeelsleden(200)lekker gaan bbq'en,ranja drinken en spelletjes spelen! GEKKENHUIS!
En die week daarvoor is het elke dag feest want dan is mn mama er!

Vanaf vandaag is het 'nieuwe' rooster in gegaan. Nu hebben we 3 shifts:
1e) 09:00-18:00u
2e) 17:00-02:00u
3e) 03:00-12:00u

Uiteraard zitten wij in de 1e shift!
Deze shifts zullen er voor moeten zorgen dat ieder zijn verantwoordelijkheid krijgt en neemt. En de overuren minderen....strak plan chef!
Ook qua efficientie zal het veel beter zijn. Meer ruimte.
Soms is het zo druk op de werkvloer dat sommige met zn 2en op een paar vierkante meter aan het werk zijn...DAAR WORD IK ECHT CLAUSTROFOBISCH VAN!

Ons appartement wordt langzaam volgestopt met PRULLARIA ;)
Laatst kwamen we thuis en stond er opeens een lamp op ons tafeltje in de woonkamer en stond er een klein dienblaadje met mini-banaantjes(vaarwel chiquita,deze zijn echt suuuuuuper lekker,veel meer smaak). Van de landlord Mr. Yussuf. Wat een schat he.
En we hebben van 2 collega's een souvie gehad uit hun thuisland Sri Lanka: 2 olifanten en 2 houten beeldjes. Superleuk!

Love from Kuwait

Xxxxxxxxxxxxxx


  • 27 September 2014 - 21:47

    Annemieke:

    lieve Daniel en Chamtal
    dat klinkt allemaal weer leuk,
    jullie beleven van alles!
    binnenkort gaan we het live zien!
    Leuk hoor!
    hier in. Holland zal ik me de komende weken moeten concentreren op teksten en choreografie voor het concert op 8 nov.
    Het gaat ju ineens allemaal wel snel hoor!
    nu we hopen dat het nieuwe rooster wat meer vrije tijd voor jullie gaat opleveren,
    lieve groetjes Peter en annemieke

  • 28 September 2014 - 16:25

    Kitty Schilpzand:

    Lieve Chantal,
    Wat doe je weer een fantastisch verslag van alles wat je hebt meegemaakt. Af en toe doet het me denken aan een sprookje, weet even niet meer welke maar al die lekkernijen doen me wel denken aan het huis van Hans en Grietje. Geweldig, wat een ervaringen allemaal. De foto's zijn ook erg leuk.
    Blijf je volgen ....
    Liefs Kitty vanuit Nederland met een voor onze begrippen een opperbest weertje. Kan niet beter, de hondjes vermaken zich prima. Gucci eindelijk los kunnen laten maar met een 5 meter lang touw aan haar tuigje. Ze laat zich niet pakken dus huiswaarts keren is een lastig parcours. Nu, bij het voorbij gaan je voet op het touw zetten en hebbes, zo zie je, er is altijd een oplossing .....
    XXX
    PS groeten aan Daniël

  • 29 September 2014 - 10:26

    Laura:

    Hey Lieverds!

    Dat klinkt allemaal hartstikke goed en gezellig zeg! En wat hebben jullie het goed voor elkaar met jullie team. Knap hoor.

    We missen jullie!

    Dikke kus van ons

  • 06 Oktober 2014 - 09:19

    Astrid Abelman:

    Lieve Chantal en Daniël,

    wat een verrassing hè, dat je moeder ook je zus heeft meegenomen!
    Ik heb jullie foto gezien op het vliegveld.

    Ik geniet weer enorm van al je/jullie verslagen hoor!
    Wat een schrijverstalent!

    Wat een mooie foto's zitten er bij het Party verhaal.
    Lekkere hapjes om zo in te bijten!
    Wat is het toch een geweldige ervaring voor jullie dat je de kans hebt gekregen om zo op niveau in het buitenland te kunnen werken. Het zal jullie een enorme groei geven en een ruime blik op alles.
    Dan zie je hoe klein Nederland is hè. En je maakt nu ook dingen mee die je anders nooit zou beleven zoals bijv. de party op de ambassade. Nou, geniet er maar van!

    Fijne tijd met je moeder en Mariëlle. En alvast een hele fijne 30e verjaardag gewenst op de 9e a.s.!

    Doe je ze de groeten van me!

    Liefs xxxxx en groeten uit Breda,
    van tante Astrid en David

    p.s. de nazomer heeft lang stand gehouden maar sinds gisteren begint het echt herfstig te worden .
    wind, regen en kouder)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 770
Totaal aantal bezoekers 44667

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: