Nu mag ik weer:) - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Nu mag ik weer:) - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Nu mag ik weer:)

Door: Chan

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

03 Oktober 2014 | Koeweit, Salwá

Ik heb weer iets leuks met jullie te delen....ok ik ben niet naar Dubai,Qatar of Oman geweest voor een 'training' ofzo....nee! Van de week mocht ik mee naar een outside-catering met 'set-menu'. Dat houdt dus in dat alles ter plaatse op borden uitgeserveerd wordt. Het was thuis bij een mevrouw die de baas is van The British School of Kuwait. Echt een megaaaaa huis jeetje!!! Ze waren met een groep van 30 mensen.Nee niet met bordje op schoot of staand eten maar 4/5 ronde tafels in de woonkamer. Het leek wel een petit restaurant.
Met nog 2 andere chefs gingen we daar heen,plus heel veel personeel voor uitserveren,schoonmaken etc etc etc.
De keuken was vrij klein haha,vooral voor zo'n lang end als ik hihi....Met z'n 3en deden we alles:koud voorgerecht,warm voorgerecht,hoofdgerecht en dessert. Alles mooi op het bord neerleggen/decoreren: als een gek...'tak tak tak'....ze namen het mee en HET VOLGENDE GERECHT!
Wat een ervaring!!!Heb er enorm van genoten!!!Ook zo leuk om te helpen met de hartige kant! Dit wil ik vaker doen:)
En toen iedereen gesmuld had van het dessert gingen we even een kijkje nemen bij de gasten. Jullie weten wel 'hoe echte chefs dat doen in een restaurant'hihi....
We kregen APPLAUS!Echt ik werd helemaal verlegen....iedereen was zo blij en hadden er zo van genoten!Echt,hier doen we het allemaal voor;dat de mensen een geweldige avond hebben!!!!
Echt heel bijzonder om daar live reacties van te horen. Meestal horen we via de sales wel dat mensen erg tevreden waren maar dit is natuurlijk het SUMMUM!
Ennnnnn daarna kregen we een longdrinkglas GIN!Haha.....niet per persoon hoor haha!Maar voor ons 3en!In the mix met 7up en ik kreeg een nóg roder hoofd haha!Zo die kwam goed binnen!!!!
Echt,in Koeweit zijn veel dingen 'verboden' maar toch is er altijd wel een pad te bewandelen(wasta)om het te krijgen.
Regels zijn er om overtreden te worden he ;)
Ennnnn dan heb ik nog wat leuks(het houdt niet op he)
Het heeft even geduurd maar EIN-DE-LIJK hebben we post ontvangen!!!!Jeejjjjjjjj wat leuk is dat zeg!Het heeft even geduurd(dik 1 maand)maar dat geeft helemaal niets.
Naar het hotel-adres dus. En zelfs 1 kaart vanuit Griekenland!Ik denk dat die wel sneller in Koeweit was dan in NL haha....
Nu lekker weekend,morgen boodschappen doen want die rolmops uit Zandvoort komt eraan hihi!Zal even kijken wat voor mango-sapjes ze dit keer hebben,Chardonnay,Sauvignon of toch Merlot?....Oh wacht!Die regels zijn er om te overtreden toch?!! Ga even ik de kelder kijken. MWUHAHAHAHA!!
En zo lekker Wie is de Mol terugkijken van 2012 haha. Ach ja,elke avond rummicubben wordt ook zo saai he.

HASTA LA VISTA BABY!!!!

En superleuk om jullie reacties te lezen!!!!Dank jullie wel!!!

@ Tante Kitty,Oh Oh je hebt het maar druk met de honden!!! Kom lekker met m'n moeder relaxen in Koeweit!!!
Kunnen jullie kamelen uitlaten.

  • 03 Oktober 2014 - 23:26

    Annemieke:

    Wat ontzettend leuk zeg,dat jullie zo,n leuke waardering kregen!!! En ook superleuk om eens op een heel andere locatie bezig te zijn!!over een aantal weken zullen wij ook een stukje van jullie prestaties mee kunnen beleven,maar eerst gaat Rolando op verkenning!leuk hoor!
    heel veel plezier met elkaar"en we spreken elkaar weer snel!
    lieve gr XXX Peter en Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 44653

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: