Megaaaa update :) - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Megaaaa update :) - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Megaaaa update :)

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

10 Januari 2015 | Koeweit, Salwá

Als allereerst willen we jullie een prachtig nieuwjaar wensen met veel liefde en dat iedereen gezond mag blijven!!! Hopelijk hebben jullie een goede start gemaakt om 00:00u met heerlijke wijnen en bubbels :)
Iets wat WIJ wel hebben gedaan hihi….Daan heeft een drank-wasta oh yeah! Een heerlijke fles rum dus die hebben we 1 januari ff soldaat gemaakt….uhm nee hoor! Na 1 glaasje zagen we al dubbel haha dus we hebben het netjes gehouden!

Maar dan nu het GROTE DUBAI VERHAAL…jaja het heeft even op zich laten wachten maar dan hebben jullie wel wat :)
We vertrokken vlak voor kerst, op 20 december. Iets wat we in Nederland natuurlijk nooooiiiiit voor elkaar zouden krijgen! We sliepen 4 nachten in het mooie Crowne Plaza Festival City.
We kwamen om 11:00u aan en om 12:30u zaten we op het terras van het hotel heerlijk in de zon aan onze lunch.
Een goed begin! De kamer had uitzicht over de kreek en we zagen de Burj Khalifa(s werelds hoogste (829m) gebouw ter wereld)Te gek uitzicht en een heerlijke kamer met KING-SIZE bed en een mooie badkamer. Dat was trouwens mn verjaardagskado, echt een verwennerij!!!

s Middags werden we opgehaald door Philippe(grote chef bij Fauchon Dubai)met z’n jeep en gingen we scheuren door de desert! En dan bedoel ik echt SCHEUREN!!!!! Wat een onwijs gave ervaring was dat zeg!!!!! De woestijn is echt net zo mooi als in de boekjes. Glooiend, goudgeel zand en doordat de wind eroverheen waait hebben ze prachtige vormen.
In een andere jeep zat een vriend van Phillipe met kids. Het is verstandig om altijd met minimaal 2 jeeps de woestijn in te gaan want als je vast komt te zitten kun je elkaar helpen. En dat gebeurde ook. Wij reden voorop en op een gegeven moment kwam er niets meer achter ons aan….de vriend van Phillipe was vast komen te zitten in een enorme kuil. Maargoed, dat was opgelost in 5 minuten :) En weer doorrrrrrr. Tijdens zonsondergang een mooi plekje opgezocht waar we gingen bbq’en en genieten maar. Eerst een lekker aperitiefje (absinth)met wat heerlijke vleeswaren. En daarna aan de wijn met vlees, salade, wijn en wijn! Het was echt een goed begin van onze vakantie!!!
Helemaal rozig kwamen we in het hotel aan en gingen lekker slapen….

De volgende ochtend was het FEEST! Het ontbijt!!! Ik verheug me altijd zoooooo daar op als we weg zijn. En het ontbijt was goed, echt heel goed. Je ei’tje op 6 verschillende manieren, gerookte zalm, gerookte tonijn, arabische lekkernijen, viennosserie, verse sapjes, veal bacon, noodles, dim sum…gelukkig maar dat we elke dag pas om 10:30aanschoven aan het ontbijt en dus `maar` een half uur hadden anders weten jullie het wel he!
Uitbuiken aan het zwembad tot eind van de middag waar heerlijk ons ligbed werd opgemaakt voor ons en je op een knopje kon drukken en dat er dan iemand de bestelling op kwam nemen.
HOE RELAXT!!! Daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt. Want bewegen doen we wel weer op het werk.
s Avonds met de taxi naar de Dubai Mall waar ook de GROOTSTE fonteinshow ter wereld is en daarachter de Burj Khalifa. Gegeten bij Eataly. Ik had mn kont nog niet op de stoel geparkeerd en ik dacht: JAAAAAAA ITALIAANSE WIJN!!Uhm nee….wat een fop-tent! Dan maar weer een sapjeeeeeeee. Het is dus zo dat er voornamelijk alcohol wordt geschonken in de hotels.
Wij als toeristen kunnen het ook niet krijgen in winkels want daar heb je dan een alcohol-pas voor nodig. Maargoed, klagen doen we niet want we hebben genoten van heerlijke cocktails, wijn en bier!

Maandag hadden we nog een rustdag ingepland want we waren er nog niet aan toe iets fysieks te doen. Aan het eind van de middag nog een heerlijke cocktail van Franky en toen werden we opgehaald door Antoine(Chef bij Fauchon Dubai)en zn vriendin Lea om lekker ergens uiteten te gaan.
We gingen naar een supermooi hotel op het Palm-eiland om bij het restaurant wat op het water lag lekker te dineren. Het eten was aardig, het dessert was beter!!! Het was een gezellige avond en daarna nog even afgepitst in het Belgium Beer cafe(zit in het hotel).

Dinsdag hadden we besloten om dan toch maar even eropuit te gaan. En we hebben de hele dag vertoeft in The Dubai Mall! Mennnnnnn wat is dat groot zeg!!! Daar kun je je echt wel 8 uur vermaken. Daan is goed geslaagd voor schoenen(ja, ze hebben daar gewoon maat 47!!!)en ik, tja……niets! Sommige dingen waren ook echt prijzig en ja, die vond ik dan weer mooi.
s Middags lekker Thais geluncht in La Fayette(bekend in Parijs)en s avonds echt op Michelin-sterren niveau gegeten bij Pierre Gagniere. WAUW! Wat was het weer fijn om die beleving te hebben. Want hier hebben ze dat helaas niet. Het restaurant zat in het Intercontinental Hotel, dat zit aan ons hotel vast. Dus dat was heeellll fijn na al die Franse wijn :P Zo hop, naar de kamer.
Begonnen met champagne en daarna amuse, voorgerecht( wat werd geserveerd op 5!!! verschillende bordjes)en als hoofdgrecht hadden we gekozen voor eend! Na het voorgerecht kwamen ze de eend ff laten zien die in vuur en vlam stond haha. Daarna kregen we het mooi gesneden op ons bord met heerlijke groenten. Oehhh wat was dat smullen zeg!!!
Het dessert was echt een GRAND DESSERT! Veel, niet normaal!!! Sommige desserts waren goed, andere wat minder. We hebben denk van elk bordje 1 hapje genomen want we konden niet meer!
Al met al was het een TOP-ervaring en zou er zo weer heen gaan :)

Van te voren hadden we al besloten dat we NIET voor 11:00u naar het ontbijt zouden gaan de volgende ochtend dus hadden we om 11:00u lekker room-service! Hoe decadent!
Leuk hoor lekker op ons kamertje ontbijten.

Daarna was het alweer tijd om uit te checken en gingen we nog even de Burj Al Arab bewonderen( s werelds enige 7-* hotel)Helaas kan je niet heel dichtbij komen om een goede foto te nemen want het is allemaal supergoed beveiligd. We konden wel via een reservering in het restaurant naar binnen maar we zaten nog vol van ons ontbijt dus dat ging’m niet worden.
Volgende keer dan maar :) Toen met de taxi naar Atlantis. Is echt een mega groot hotel waar je ook wat winkeltjes hebt en restaurants. Mooi en bijzonder hotel van buiten maar verder kun je er niet veel bekijken omdat (logisch)veel alleen voor hotelgasten is.

In de avond vlogen we weer terug….kerstavond…..snik…..Eerste kerstdag waren we nog lekker vrij en zijn we naar The Hobbit geweest! Prima!

Voor het kerstgevoel mogen jullie Koeweit overslaan….de winkels doen er opzich wel aan mee en in ons hotel was(nu nog steeds trouwens) het ook mooi versierd maar verder geen kerst-chansons, mooi versierde huisjes met 1000000 lichtjes of sneeuw. Dus we hebben al besloten om kerst 2015 elders te vieren….Dubai, Sydney of……who knows:)

Onze reis naar Sri Lanka gaat ook al lekker opschieten. Op maandag 26/01 vliegen we al!!! WHOEHOEOEOEOOEOE, we kunnen niet wachten. Heb vandaag het laatste hotel geboekt dus nu ga ik lekker alles verder uitzoeken wat we allemaal kunnen doen, leuk altijd die voorpret.

Daan gaat zo naar het werk want hij is bezig met een showstuk voor een wedstrijd. Ja zelfs in Koeweit(of all places)zijn er patisserie wedstrijden. Het is al 19/01 dus hij mag vaart maken. Het wordt gehouden in het Jumeirah Hotel. Dus komt dat allen zien ;)!!!!

Verder ben ik van de week met mn Fillipijnse zussen uiteten geweest. Was erg gezellie en lekker :P We gingen naar Arabella, dat is een vrij nieuw gedeelte aan de zee en daar hebben ze een soort van klein ’dorpje’ gebouwd met allemaal leuke restaurantjes, daar waren ze nog niet eerder geweest. Het leek wel of ik met een stel paparazzi mee was, ze bleven foto’s schieten haha. Sowieso maken onze collega’s altijd graag van de gelegenheid gebruik dat als er een foto gemaakt wordt ze er kosten wat kost al-le-maal op willen staan. Weet niet wat dat is….wel komisch altijd om dat van een afstandje te aanschouwen.

Door 1 van mn Fillipijnse zussen ben ik als getuige gevraagd op haar bruiloft. Hoe grappig en lief haha. Karen en ik kwamen ongeveer rond dezelfde tijd aan in Koeweit. Dus als ik naar een van de vele medicals en andere verplichtingen ging die er van je worden gevraagd als je in Koeweit komt, was zij er ook altijd. Gezellie samen :) In het begin werkte zij ook bij Fauchon in de boutique maar helaas ging zij later naar een andere afdeling. Ze leerde Eugene kennen, Fillipijnse jongen die bij de patisserie voor het hotel werkt en op een gegeven moment was ze zwanger. Dat was natuurlijk best wel even slikken voor hun…ze komen hier om geld te verdienen voor hun familie.
Nu zijn ze allebei happy en moeten ze trouwen. Want als je naar een ziekenhuis gaat met de mededing dat je zwanger bent is het eerste wat ze vragen: waar zijn je papieren?
Dus 21/01 gaan ze trouwen, daarna gaat ze terug naar de Fillipijnen voor de bevalling en dan zorgt haar moeder voor die kleine….pffff heftig hoor! Want Karen komt dan weer terug naar Koeweit.
Ik ken een aantal meiden die in dezelfde situatie zitten. Ze zijn moeder maar hun kindje is in hun thuisland bij familie. Ik zou me echt niet voor kunnen stellen dat ik dat zou doen. Maarja, hun leven is heel anders. Wij komen hier werken voor een ervaring, terwijl de meesten hier komen werken voor de centen. Wat zijn wij eigenlijk bevoorrecht!

En van een afstandje genieten wij mee van het baby-geluk in Nederland :) Heel wat vrienden zijn afgelopen jaar(weer) papa en mama geworden. Dankzij FaceTime hebben we al kennis mogen maken met al die schatjes maar het is toch anders….ja dan missen we toch ook een hoop in Nederland. Tijdens oud en nieuw kregen we een onwijssssssss leuk filmpje van onze Velserbroekse vriendengroep, ze zongen voor ons Happy Newyear van Abba en dat was SUPER!
En toch wel even slikken want we weten hoe gezellig het is. En dan belt mn moeder en daarna krijg ik mn oma’ tje aan de telefoon en dan krijg ik een brok in mn keel.

Gelukkig heb ik nog steeds gevoel haha. En zo zijn er nog meer dingen maarja dat zal altijd blijven.

Ander onderwerp: SPORTEN! Jaja nu zijn we werkelijk waar gek geworden ;) Want WIE gaat er nu om 07:00u ’s morgens in de sportschool staan. WIJ! En het is heeeeeerlijk. 2 x in de week gaan we voor het werk. Voorheen gingen we af en toe na het werk maar daar waren we allebei geen fan van. Dan is het sowieso rond etenstijd en soms ook laat dus de puf en de lol zit er dan niet meer echt in. Hele goede oplossing dus :) We beginnen toch pas om 09:00u dus het is te overzien!

En we hebben weer visite-nieuws!!!! Eind maart komen Kim en Mirthe Koeweit onveilig maken hihi.
Super gezellie :):):) Jullie gedragen je wel he dames anders worden jullie het land uitgezet!!!! Daarna gaan ze door naar Dubai!!! Helemaal TOP! Dus we hebben weer iets om naar uittekijken.

Ok lieve mensen, dit was’m weer!!!

Hele dikke kus vanuit het toch al iets koelere Koeweit!

• 10 Januari 2015 - 16:23

Annemieke:

Wat hebben jullie heerlijk genoten in Dubai!!,en wat een heerlijk vooruitzicht naar Sri Lanka!!
    Vanavond weer kijken naar wie is de mol,dan krijgen we alvast een indruk van het land.
    leuk hoor!
    Nu heerlijk verder met de voorbereidingen voor jullie reis naar Sri Lanka,en hopelijk hEEft Daniel ook snel inspiratie voor hetgeen hij maakt voor de wedstrijd!
    Hier in Nederland is het compleet herfst!
    We zijn weer heerlijk op de hoogte van alle belevenissen!
    geniet heerlijk ! En nog even twee weekjes werken dan kan jullie reis beginnen!
    Lieve groetjes XXX Peter en Annemieke

• 10 Januari 2015 - 20:20

Aart:

Hoe bedoel je ´jullie gedragen je wel he dames´..???? wij zijn engeltjes! Can´t wait, wordt super gezellig, op naar de Starbucks ;) Kus Aartmylord

• 11 Januari 2015 - 11:29

Wilco:

eten eten eten

• 11 Januari 2015 - 12:10

Hanny:

Ik proef haast de heerlijkheden die jullie gegeten hebben, wat een ervaringen! Heel veel plezier in Sri Lanka, wij waren er precies een jaar voor jullie. Fantastisch land, als je tips wilt hoor ik het wel. Het eten zal wel even wennen zijn.....

• 15 Januari 2015 - 15:28

Lisanne Pakasi:

Lieverds!

Wauw wat leuk om allemaal te lezen!!! Jullie genieten volop, dat doen jullie goed :).

X

• 07 Februari 2015 - 21:22

Laura & Jp:

Geweldig zeg allemaal! genieten. xx