Een traan en een lach... - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Een traan en een lach... - Reisverslag uit Salwá, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Een traan en een lach...

Door: Chantal (duh:))

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

02 Mei 2015 | Koeweit, Salwá

Een goedemorgen iedereen,

Wat er vorige week in Nepal is gebeurd komt hier in Koeweit wel érg dichtbij :(
Toen we in Nederland woonden zijn dit soort nare dingen een 'ver van je bed show'.
En nu hebben we ook Nepalese collega's. Wat een verschrikking allemaal.
Één collega was 2 weken terug naar zn familie in Nepal gegaan voor zn jaarlijkse vakantie, gelukkig hebben ze al contact met hem gehad en is hij ok.
Een andere collega was hier in Koeweit toen hij het nieuws hoorde dus hij heeft gelijk een ticket geboekt en is naar Nepal gevlogen. Gelukkig kon dat voor hem maarja of hij zn familie vindt is de vraag....wat een hel lijkt me dat; naar 'huis' gaan en afwachten wat je aantreft. Nog steeds hebben we niets van hem gehoord omdat er ook geen communicatie mogelijk is rondom Kathmandu. Elke dag denk ik aan hem en hoop ik zo dat hij zn familie in levende lijve heeft gevonden.
Van de rest van onze collega's horen we dat 'gelukkig' alleen hun huis is ingestort.... Ook heel triest natuurlijk want deze mensen komen naar Koeweit om geld te verdienen voor hun gezin en vaak bouwen ze ook een nieuw huis en nu moeten sommige helemaal opnieuw beginnen:'(Het liefst zou ik nu naar Nepal willen om te helpen.
En ondertussen gaat het leven zoals altijd 'gewoon' door.
Want een paar dagen daarvoor had ik nog een geluksmomentje wat ik met jullie wilde delen maar toen kwam die aardbeving:(

*** Een lunch aan een tafel vol collega's!!! Normaal gesproken lunch ik alleen of ga ik bij anderen zitten maar nu gingen we toevallig allemaal tegelijk; dus koude keuken en pastisserie! Me in the middle of the Phillipines :) Ik stond er even bij stil en genoot van. Dit moment!
*** Afgelopen zaterdag gezellig met mn Fillipijnse zuster een dagje naar Marina! Het was nog heeeeeerlijk weer om buiten te lopen(NU IS HET AL HEET!!!40 Graden)
Fijne gesprekken gehad, gelunchd en gewandeld!
*** De nachtdienst weer overleefd!!! Gelukkig heb ik het niet élke week nu onze collega op vakantie is maar 2 keertjes. Dit weekend niet en alleen volgend weekend nog.
Beter ook want Bas(ex-collega van Daan/Tummers)is er sinds vorige week zaterdag en dan kunnen we wat leuks doen met zn 3en vandaag.
*** Frank Haasnoot was in Koeweit voor een paar dagen consulting voor de Victorian.
Dus hem hebben we ook nog gezellig gezien. Vorige week vrijdag zat hij opeens in de boutique van het hotel. Leuk om te horen hoe hij en zn vriendin Adinda het hebben in Taipei. Maandag zijn we gezellig met zn 4-en uiteten geweest bij onze favo Open Flame!
*** Een geweldige eerste Koeweitse-Koningsdag gehad! Waar ik ook 2 leuke meiden heb ontmoet; Corine en Sanne. Waar ik binnenkort ook mee ga afspreken dus helemaal leuk!!! Het was echt EEN GROOT FEEST! Buiten in de tuin kon er lekker gekeuveld en gegeten worden en binnen in het huis van de ambassadeur, in de kelder....ja nu wordt het spannend he :D ..... Was de dansvloer! En serieus, écht een dansvloer. Iedereen ging uit zn dak. Wat heerlijk was dat! Het kan in Koeweit dus toch!Alleen weer n jaar wachten haha. Een geluk voor Daan dat Bas ook mee was want ik was niet van de dansvloer af te slaan mwuhahhaha. Wijntje in de hand,op mn hakjes(die écht lekker dansten of waren mn voeten al verdoofd:p?!)en gaaaaaannnn!!!!
De volgende dag hadden we gelukkig VRIJ!Was ook echt niet in staat om ook maar iets actiefs te doen hahahhaha...een hele geslaagde avond!!!
**** Nou het laatste geluksmomentje dan; Sri Lankees diner!Jaja want Daan had afgelopen dinsdag met Assanka bekokstoofd dat zij best wel voor ons kon koken op vrijdag hahahah. En dat had ze gedaan. OMG wat hebben we genoten van dit heerlijke eten. Heb er niets eens een foto van gemaakt, wilde alleen maar eten haha.
Rijst met kippenvleugetjes en een superlekkere groenten in een smoor van cocosmelk!!! Zo wil ik best élke dag rijst eten hoor! Wat fijn thuiskomen was dit.
En ik heb zo'n vermoeden dat we vanaf nu ' Lanka Friday' hebben!!!
Alleen al voor het eten zou ie-der-een naar Sri Lanka moeten!!!!

Ok dat was 'm. Fijn weekend allen en voor sommige; tot heeeeeellll snel :):):)

Dikke kussen en veel liefs van ons;hier in Koeweit!

• 02 Mei 2015 - 13:11

Lisanne Pakasi:

Lieverds,

Leuk om weer wat te horen!!!
    En wat super dat jullie daar ook hebben genoten van jullie eigen Koningsdagparty :).
    Leuke foto's ook Chan, jullie zien er gelukkig en blij uit!!!

x

• 02 Mei 2015 - 16:43

Annemieke:

lieve Chantal
    wat heb je weer je best gedaan ! Met het verslag!
    fijn om weer op de hoogte te zijn van alle belevenissen!
    Ja het is vreselijk wat er in Nepal is gebeurd! Wij zien de beelden dagelijks op het nieuws!
    gelukkig is er al ruim 8 miljoen opgehaald,zodat we het land weer steun in de rug kunnen geven voor de opbouw!
    ik hoop dat de familie van jullie collega ongedeerd is!
    We kijken uit naar jullie komst!
    nog 2 1/2 week!

• 02 Mei 2015 - 20:23

Kitty Schilpzand:

Lieve Chantal en Daniel,

Wat kan je toch leuk schrijven, ver weg maar bij het lezen kun je je soms heel dichtbij voelen.
    Ik hoop ook zeer dat familie en vrienden van jullie collega's nog in leven zijn/ Wat een verdriet, verschrikkelijk.

Koningsdag bij ons was in ieder geval wat het weer betreft geslaagd. De storm en regen die voorspeld waren zijn uitgebleven. Wel een dikke jas aan maar de zon heeft zijn best gedaan. Wat de verkoop betreft was het niet best. Is de crisis ook bij kleine prijzen toegeslagen? Camilia had net haar kraam eruit. Maar ja, geeft niets, ze hebben een gezellige dag gehad.
    Het was lekker opgeruimd met alle kleding die we hadden uitgestald, nu komt bijna alles weer terug.
    Haha.

Hier verder alles goed. Ik krijg steeds meer energie dus dat voelt goed.

Geneieten jullie maar zoveel mogelijk. Leuk hoor die foto's en je uitleven op de dansvloer; altijd een lekkere manier om te ontladen.

Liefs uit Zandvoort aan de Zee en dikke XXX.
    Kitty