Onze eerste dag - Reisverslag uit Janūb Khayţān, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Onze eerste dag - Reisverslag uit Janūb Khayţān, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Onze eerste dag

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

14 April 2014 | Koeweit, Janūb Khayţān

Zondagochtend om 04:30u aangekomen in t prachtige hotel. Echt,het was nog mooier dan ik had verwacht!!!Ik was helemaal overdonderd. Wat een luxe. Zo gaaf dat we hier gaan werken.
Gelukkig was alle bagage compleet dus dat was weer 'n zorg minder. In de Espresso-bar nog ff een lekkere midnight snack gedaan want we hadden nog wel trek!!!Toen lagen we iets na 05:00u in bed. Lekker uitgeslapen en om 12:30u afgesproken met Chef Thierry voor'n kennismaking tijdens de lunch. Daarna heeft hij ons de keukens laten zien en werden er veel handen geschud. De mensen zijn allemaal super vriendelijk.
Helaas mocht ik niet in't hotel blijven slapen vanwege de 'hotel policy' omdat we niet getrouwd zijn. Dus toen gingen we naar m'n kamer kijken in de 'staff accomodation'. Zag er prima uit maar t blijft natuurlijk wel balen. Dit is maar voor 1 a 2 nachten want Thierry heeft n tijdelijk appartement voor ons geregeld totdat we zelf n leuk appartement hebben gevonden.
Om 18:30 met Robin afgesproken en zijn we naar de 360 Mall geweest om een Nespresso apparaat te kopen. Want Daan zonder z'n Nespresso is als Kuwait zonder kamelen.
Daarna heerlijk Libanees gegeten en om 23:00u ging het lichtje uit...Ik ging dus naar de staff-accomodation,met een raar gevoel in mn buik. Mijn 'roomy' had ik nog niet ontmoet en toen ik op de kamer kwam was er ook nog niemand...Probeerde te slapen maar het is toch onwennig. En wat 'n kl#%$>£¥te matras zeg!!!Na dik'n uur in slaap gevallen en om 3:00u kwam mn 'roomy' thuis. Even handje geschud en verder geslapen.
Vanmorgen om 08:30u ontbeten in 't restaurant met Thierry(Daan kwam iets later haha :p) en daarna had Daan z'n eerste chefs meeting!
Morgen begint onze orientatie, die van Daan is 1 dag en die van mij duurt 3 dagen met HR(personeelszaken), vrijdag vrij en dan zaterdag en zondag met F&B( vertaald: food&beverage, dus de horeca)
Daan z'n eerste werkdag is dus woensdag en mijne (denk ik) maandag!!!Oehhh wat ' n excitement!Kunnen allebei niet wachten om te beginnen:)
Straks even werkkleding passen en daarna naar de Ikea!!! Om ons appartement in te gaan richten. Daan heeft een budget daarvoor gekregen. Als we een gemeubileerd appartement zouden huren betalen we ten eerste per maand meer en Thierry raadt het af. Dus uiteindelijk betaalt het zich wel terug.

  • 15 April 2014 - 22:44

    Annemieke Jongsma:

    Wat een ontwikkelingen allemaal!
    We hopen dat jullie snel een eigen plek hebben!,
    We wensen jullie geel veel succes!
    Lieve gr xx pap en mam

  • 16 April 2014 - 07:52

    Patries:

    Wat super spannend allemaal.... 2 nachten zijn gelukkig om nu, dus nu lekker saampjes :-)
    Heel benieuwd hoe jullie werk bevalt.
    Liefs uit Zandvoort

  • 16 April 2014 - 14:36

    Lisanne Pakasi:

    Lieve Daan & Chan,

    Super leuk om wat van jullie te horen!!! Ik krijg wel bericht in mijn mailbox van jullie, dus volgens mij werkt het?
    Wat suf dat jullie niet bij elkaar mogen slapen, zal vast gek voelen. Gelukkig zijn dit maar 2 nachtjes :).
    Heel veel plezier daar!!!

    Dikke kus x

  • 16 April 2014 - 15:42

    Kitty:

    Wat een te gek verslag!! Heerlijk om te lezen en in gedachten bij jullie. Ik ga jullie op de voet volgen, veel liefs xxx

  • 16 April 2014 - 17:02

    Lau & Jp:

    Aahhhh spannend allemaal zeg! Mannen hebben het duidelijk beter daar zeg!
    Gelukkig nu lekker samen een plekje. Nou werk ze dan maar;-)

    kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 804
Totaal aantal bezoekers 44753

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: