Koeweit,Dubai,Dubai,Koeweit??? - Reisverslag uit Janūb as Surrah, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Koeweit,Dubai,Dubai,Koeweit??? - Reisverslag uit Janūb as Surrah, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Koeweit,Dubai,Dubai,Koeweit???

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

15 April 2015 | Koeweit, Janūb as Surrah

Lieve mensen,

Nou er is weer heel wat te vertellen!!!
Vrijdag 27/3 kwamen m'n vriendinnen Kim,Ines&Mirthe aan in Koeweit....en wel om 4:00u 's ochtends.
Hadden we lekker nog de heeeeeele dag voor ons haha.
Paar uurtjes geslapen,ik had n lekker ontbijtje gehaald bij het Iraanse bakkertje op de hoek. Een heerlijk sapje gemaakt met m'n super sonische juicer!!!Een goed begin van de dag!Toen op naar het hotel voor een rondleiding en een taartje bij Fauchon!Toen we in de keuken aankwamen waren m'n collega's door het dolle heen!!! Ze vonden het maar wat interessant die dames uit Nederland hihi....Was superleuk. Daan had nog'n goed idee om even de sushi-keuken te 'laten zien'.....en natuurlijk even wat te proeven daar. Dus even later zaten we met 'n bordje sushi en een thee lekker bij Fauchon.
Taxi gepakt en op naar Marina!!!Het was prachtig weer en de meiden waren wel toe aan wat zonneschijn. Lekker gechilled op het strand en de alom bekende 'kattenrots' laten zien!!!Nog gelachen om een Arabiertje met n PAMPER!Althans,dat hadden wij ervan gemaakt.
Op een gegeven moment kregen we lekkere trek en hadden we n late lunch.
Omdat t daarna nog te vroeg was om Libanees te gaan eten gingen we naar The Avenues.
Paar uurtjes rondgelopen en daarna naar de Libanees.
Daan was bij n outside-catering en we mochten een kijkje komen nemen dus dat was leuk om te laten zien.
Zaterdag ontbeten bij 'Paul' in Fahaheel. Allemaal aan de eggs benedict,hmmmmm dat is zooooo lekker!
Nou en toen kwam het.....ik had t over zondag en hoe we dat zouden doen met wegbrengen van de meiden naar t vliegveld en toen zei Daan opeens:'maar je hoeft ze helemaal niet weg te brengen want jij gaat mee naar Dubai'
WATTTTTTTTTTTTT???!!!!Ik was echt verbijsterd,deze had ik totaaaaaallll niet zien aankomen haha. We hadden t er samen wel over gehad dat t leuk zou zijn als ik meeging. Maar na onze heerlijke vakantie in Sri Lanka kon ik t me niet permitteren om zo snel al weer weg te gaan.
Nu ging ik gewoon en hoefde ik me nergens zorgen over te maken. Echt zo lief van Daan!!!
Ik was ook helemaal emo. Het was natuurlijk al te gek dat ze in Koeweit waren maar dat ik dan ook nog eens meeging naar Dubai. WHAAAAAAAAA.
Nou daarna moest ik echt even bijkomen en was ik hyper tegelijk.
De rest van de dag zijn we naar de 'zwarte markt' en naar de dieren markt geweest. Gebakje gegeten op t terras van Fauchon in Salhiya waar alle pracht en praal voorbij komt in de dikste auto's. Leek wel alsof we in een scène van de Fast&Furious zaten haha;)
Daarna thuis even chillen,daar waren de meiden blijkbaar ook aan toe want ze lagen voor Pampus op bed.
Hmmmm zó spectaculair is Koeweit nou ook weer niet haha.
Het diner hadden we gepland bij ons favo restaurant.
Open Flame. Is echt een hele hippe tent met super lekkere gerechten en gave muziek. Soms lijkt t echt alsof je in n club bent. Dus dat wilden we wel even delen met ze.
Ennnnnn ook omdat ze er echt een gekkenhuis van maken als er iemand jarig is Mwuhahahahahah.
Kim was 5/3 jarig maar dat moest gewoon nog ff gevierd worden. Dus na t hoofdgerecht kwamen er uit t niets 10 man personeel bij Kim staan en ze zetten t dessert neer voor haar en ze zongen een prachtig chanson voor Kim.
Echt,de hele toko kon meegenieten haha.
Ik heb t zelfs een keer gehad dat ik me wezenloos schrok dat ze bij n tafeltje n paar meter verderop hetzelfde deden kun je nagaan....
Zondagochtend heeeelll vroeg opgestaan en op naar Dubaiiii. Wat een feest:)Helaas ging Ines door naar Amsterdam dus we waren nog maar met z'n 3en.
Op de planning stond een woestijn-safari met bbq en overnachten in de woestijn....
We werden opgepikt vlakbij de Dubai Mall en na n uur tuffen gingen we off-road! Het was aardig,niet spectaculair zoals met Philippe maargoed. Daarna aangekomen bij ons 5-sterren resort in de woestijn....uhm nee.
Eerst was er wat dans en muziek en toen werd het buffet geplunderd want we waren met ongeveer nog 200 toeristen.
Daarna vroegen we ons af: WAAR ZOUDEN WE SLAPEN???En op n gegeven moment werd het leger,en leger,en leger...totdat we met één andere familie overbleven om te slapen. Haha BIZAR!!!
Er werd n tent opgezet in een soort hutje en thats it.
Kim had nog zin om te sandboarden in t donker maar ik durfde niet hihi. Daarna 'lekker' slapen op matrassen en kussens die gevuld(per ongeluk of expres)met zand.
De wc's en douche(welgeteld 1!!!)waren te ranzig dus het was écht overleven ;)
Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen.
Na het exclusieve ontbijt in de woestijn kwamen we lekker vroeg aan in ons hotel. De kamer was gereed dus konden alle 3 ff lekker douchen en we besloten een taxi te pakken naar de Marina. FF een chill dagje want een echt goede nachtrust hadden we niet gehad. Daar ff wat geluncht en rondgelopen.
Hup weer een taxi in en uiteindelijk hadden we aan t eind vd middag een heerlijk plekje gevonden aan de Creek.
Superleuk tentje met suuuuuuperlekkere cocktails!!!
Boardwalk. Jaja deze moét je echt opschrijven voor als je in Dubai belandt want is echt de moeite waard!!!
En wat bleek?!Het was nog Happy Hour ook. TOP!!!
Smaakt het nóg lekkerder he:p
Klein hapje gegeten daar en toen was t tijd om naar ons hotel te gaan....Oh wat hadden we heerlijk geslapen.
De volgende dag hadden we besloten iets actiever te gaan doen. Mirth&Kim hadden uiteindelijk op de kaart van Dubai zo n beetje álles omcirkeld waar ze heen wilden dus er was werk aan de winkel.
Oude souk,arba varen,gold souk en Dubai mall. Mega toeristisch waren die souks dus in t begin zeiden we tegen die kooplui nog 'no thank you ' maar op'n gegeven moment was dat ook klaar!!
Onze lieve vrienden Martijn&Marieke waren heeeelll toevallig ook op vakantie in Dubai dus daar heb ik lekker een avondje mee gegeten en geborreld. Was superfijn om ze weer te zien.
En Daan,die toen ik terugkwam op donderdag,de zaterdag gelijk naar Dubai ging voor de welbekende Fauchon 'training' heeft ze ook nog gezien!!!Echt wel bijzonder om daar een date met vrienden te hebben.
En toen was het alweer woensdag....het ontbijt hebben we maar overgeslagen in t hotel want dat was de dag ervoor vrij kansloos...dus lekker bij n koffietentje een broodje gehaald,naar Palm Island geweest en naar The Mall of the Emirates. Hebben de indoor-skibaan gezien. Was cool:)
Vanaf daar wilden de dames nog verder shoppen maar ik had behoefte om te chillen dus ging ik alleen naar het strand.
s Avonds naar de welbekende Barasti strandtent geweest waar we lekker hadden gegeten en uiteraard afgesloten met een cocktail.
Toen helaas maar weer met de taxi naar het hotel want onze vlucht ging heeeeelll vroeg. Paar uurtjes geslapen en weer terug naar Koeweit.
En dan komt nu de ham-vraag: Dubai of Koeweit???
Ik zeg Koeweit...Daan zegt Dubai. Qua werk dan...
Niet voor vakantie hahaha.
In Dubai zie je bijna alleen maar toeristen en alles is zo groots....Koeweit daarentegen is meer authentiek.
Daar zie je hoe de Kuweti woont,leeft enz.
Ik ben meer van t kneuterige haha. Nouja als ik moet kiezen tussen Koeweit of Dubai dan.
Want NY of Hong Kong zie ik dan wel weer zitten.
Nouja eerst maar even op vakantie om te zien of t wat is haha,goede reden toch.
Dit zijn nog steeds dromen hoor,we hebben t nog erg naar onze zin en nu,1 jaar en 2 dgn later begint alles 'thuis' te voelen.
Ja we hebben een goede keus gemaakt!!!

Dikke kussen van ons

  • 15 April 2015 - 14:58

    Mik:

    een chanson ??????????? ze blerden keihard in m'n oor, zag ze ook niet aankomen.. zelfs als ik er nu aan terug denk krijg ik nog hartkloppingen, maar top geregeld en lekker gegeten :)

  • 15 April 2015 - 15:09

    Lisanne Pakasi:

    Lieverds!

    Leuk om weer wat over jullie te lezen!!!
    En wow, alweer een jaar daar? Wat gaat de tijd snel...
    Ik weet nog dat ik vlak voordat je ging ons 'bouwval' liet zien ;), bizar dat we daar dan ook al bijna een jaar lang wonen.

    x

  • 15 April 2015 - 15:09

    Lisanne Pakasi:

    Lieverds!

    Leuk om weer wat over jullie te lezen!!!
    En wow, alweer een jaar daar? Wat gaat de tijd snel...
    Ik weet nog dat ik vlak voordat je ging ons 'bouwval' liet zien ;), bizar dat we daar dan ook al bijna een jaar lang wonen.

    x

  • 15 April 2015 - 20:10

    Wilco:

    echt leuk om zo verrast te worden

  • 16 April 2015 - 13:59

    Patries:

    Wat een super super gave verrassing!! Echt top.
    Alleen maar gezelligheid zo te lezen, zeer zeker verdiend na al dat harde werken.
    Ja, alweer een jaar. Pffff tijd gaat snel...
    We tellen de dagen al af, gezellie borrelen, kletsen etc etc :-)
    Dikke kus en heeeeeeel veeeeeel plezier verders in jullie second home town :-)

  • 13 Mei 2015 - 21:02

    Laura:

    Wat een belevenissen! Heel gaaf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 44800

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: