Het was geweldig! - Reisverslag uit Janūb as Surrah, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu Het was geweldig! - Reisverslag uit Janūb as Surrah, Koeweit van Daniel&Chantal - WaarBenJij.nu

Het was geweldig!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Daniel&Chantal

14 Juli 2015 | Koeweit, Janūb as Surrah

Nou er valt weer een hoop te vertellen want we hadden Neerlands patisserie bezoek!Vorige week zondag kwam Tom van de Veen voor een weekje ons verblijden met geweldige desserts op bord die hij heeft ontwikkeld!

Ik ga namelijk eind van dit jaar weg uit het hotel en zal gaan werken in de nieuwe Fauchon boutique waar een heuze live-patisserie in het midden van de zaak komt!
HOE GAAF IS DAT!!!! En daar gaan we dus prachtige desserts op bord serveren en mooie patisserie. Ik word daar leidinggevende van de patisserie; sous-chef! Een prachtige uitdaging en ik vind het natuurlijk ook super spannend!

Maandagochtend begonnen we met de mise-en-place voor de 10 desserts op bord. Tom had een mooi boekje met recepten gemaakt en dat waren er nog al wat.....van ijs tot crumble, van spongecake tot schuim enz! Een hele berg werk lag er voor ons! Ik had er echt onwijze zin in en we hadden ook een goede klik dus af en toe werd er ook nog gelachen :)

Dinsdag, woensdag en donderdag was het ook nog voorbereiden voor de grote dag. Hele leuke, nieuwe, bijzondere dingen gemaakt; een chocolade-bloem die zo op je bord opengaat, prachtige decoraties van caramel en a la minute creme brulee! En nog veeeeellll meer! Dat belooft wat! Het waren lange dagen en al die nieuwe dingen gingen me ook niet in de koude kleren zitten. 's Avonds gingen we ook laat naar bed want we moesten Tom natuurlijk wel meenemen naar alle highlights die Koeweit rijk is! Leuk hoor en erg gezellig was het! 's Avonds om een uur of 10 nog lekker gebakjes happen bij Laduree(goede Franse patisserie)en daarna nog lekker een pizza'tje scoren. Libanees gegeten incl lurken aan de waterpijp, Fillipino birthday party van een collega, personeelsbuffet voor ramadan, luxe uiteten bij Le Notre(bekend frans restaurant) en vrijdagavond was het Lanka friday! Ooooohhhh wat had Assanka het weer lekker gemaakt; met wel 4 gerechten! Het zweet stond op Tom zn voorhoofd haha. Wij zijn er inmiddels wel aan gewend want Assanka heeft wel PIT! Oh ja maar Lanka friday hadden we gegeten op zaterdag omdat we vrijdag erg laat klaar waren.
Daan was vrijdagavond met Tom nog een paar uurtjes naar de oude markt gegaan. Ik kon geen stap meer verzetten dus bleef lekker thuis :) De foto's heb ik gelukkig wel gezien! Ze hebben het gezellig gehad en Tom lag op de terugweg.... Of ehhh eigenlijk al tussen de kebab te pitten! Logisch ook na zo'n inspannende week.

Jaja want vrijdag was het D-day! Om 14u zou Mr. B. (Manager) en de General manager komen proeven, Mr. D. J. was er natuurlijk ook bij om zijn ongezouten mening te geven! Uiteraard waren ze er pas rond 14:30u dus we konden nog even op adem komen. 10 desserts op bord in 2 uur tijd. Netjes! Alles liep gesmeerd en wat waren ze aan het smullen. Zelfs de souffle was TOP! En ohhhh wat is dat lekker zeg! Een souffle van abri-KOOS! Ik droom er nog over! Het was mijn eerste keer dat ik een souffle maakte en na een paar keer kijken bij de master kon ik het ook! De feedback van de managers was heel goed en Tom heeft echt uitgepakt! Wat een goede desserts!!! Qua smaak en uiterlijk. Hij heeft er echt onwijs veel werk van gemaakt en ik ben dankbaar dat ik dit mocht meemaken.

Dus nogmaals Tom: onwijs bedankt voor alle kennis en kunde die je met ons hebt gedeeld. Het was een geweldige week en het was erggg gezellig!
Voor de geinteresseerden: www.bontom.nl is de website van Tom. Hij maakt werkelijk prachtige bonbons! Alleen al om even lekker te watertanden en filmpjes te bekijken is het de moeite waard.

Zaterdag overdag zijn we nog op kamelen-jacht geweest en met SUC6!!! Lekker gescheurd door de zandstormen en de toerist uitgehangen! Maar wat was het HEET! De thermometer in de auto tikte heel even de 59!!!!!!!! graden aan. Stiekum hadden we water en stroopwafels meegenomen....daarna dus Sri Lankees gegeten en toen naar het vliegveld :(
En nu ligt het dus in mijn handen....gelukkig heb ik nog een paar maanden de tijd om alles lekker te oefenen en sommige dingen aan te passen.

Adem in, adem uit :)

En voor degenen die het nog niet weten; vrijdag 7/8 ben ik weer even op Hollandse bodem! YEAHHHH!!! Even 10 daagjes lekker bij mn moedertje thuis. Daan blijft in Koeweit. Ik ben net terug ja, ik weet het.....soms moet je gewoon naar je gevoel luisteren en gáán.... en ben heel blij nu! Want al ben ik al heel groot en een beetje oud, ik mis mijn thuislandje met mn familie en vrienden best erg:'( Oude sentiment he :P. Live the moment!
Bedankt voor weer de aandacht en tot ziens :) De reacties vinden we altijd ergggg leuk om te lezen trouwens!

Dikke kussen van Daan&Sjaan

  • 14 Juli 2015 - 21:21

    Tom:

    Hoi Chan en Daan!
    Edde! Erg leuk om te lezen. Beetje jammer dat mijn slaap actie vermeld moest worden ;). Het komt vast goed straks als je het zelf gaat doen!
    Het was idd geweldig! Bedankt voor alles
    zoete groete Tom

  • 14 Juli 2015 - 21:49

    Annemieke:

    lieve kinderen,wat een bijzondere week hebben jullie weer achter de rug!,wel heel leuk om natuurlijk weer op te trekken met iemand uit Nederland,met dezelfde passie! En daar weer van te leren!En ook weer leuk dat jullie ook weer met elkaar naar de mooie ,(lekkere) plekjes konden gaan!
    en nu alweer heel snel voor 10 dagen in Nederland! Heerlijk hoor!
    Veel succes allebei weer! Lieve groetjes Pap en Mam

  • 15 Juli 2015 - 09:28

    Patje:

    Zo dat was wel een hele leuke en heftige week!
    Dat ene dessert is echt gaaf. Die opengaat :-)
    Ik tel de dagen alweer af :-) super leuk!! Tot bijna lieverd
    Dikke kus van ons vijfjes

  • 15 Juli 2015 - 09:56

    Rolanda:

    Lieve Chantal en Daniel,

    Het leek wel of jullie van de aardbodem waren verdwenen, maar zo leuk druk hadden jullie het dus met het maken van de desserts van Tom. Ben erg benieuwd hoe dat er allemaal uitziet en proeft, ik heb de mazzel dat je 10 dagen bij mij logeert, dus dat worden lekkere desserts maken voor na het avondeten :)
    o nee, je komt relaxen...........

    tot snel liefie
    groetjes en dikke kus , ook aan Daniel


  • 15 Juli 2015 - 11:57

    Lisanne Pakasi:

    Lieverds!

    Wauw wat leuk om jullie blog weer te lezen! En oef, wat een heftige dagen zeg... Klinkt wel heel gaaf al die desserts, ik zit hier te watertanden hahaha ;).
    En wat super leuk dat je naar NL komt Chan!!! Doe je heel goed, luisteren naar je gevoel.
    En ben super trots op jou dat je straks sous-chef bent, topperrrrrr!!!

    x

  • 15 Juli 2015 - 11:57

    Lisanne Pakasi:

    Lieverds!

    Wauw wat leuk om jullie blog weer te lezen! En oef, wat een heftige dagen zeg... Klinkt wel heel gaaf al die desserts, ik zit hier te watertanden hahaha ;).
    En wat super leuk dat je naar NL komt Chan!!! Doe je heel goed, luisteren naar je gevoel.
    En ben super trots op jou dat je straks sous-chef bent, topperrrrrr!!!

    x

  • 19 Juli 2015 - 09:29

    Astrid Abelman:

    Lieve Chantal en Daniël,

    ook ik heb weer genoten van je verslag en jullie spannende belevenissen. Het lijkt me wel moeilijk om slank te blijven van al dat lekkers.... maar jullie werken zo hard dat daardoor de calorieën wel weer snel zullen verbranden! Je schrijft recht uit je hart Chantal heel knap hoor.

    Ik ga het weekend van 1 augustus naar je moeder lopen we elkaar net mis. Veel plezier straks in Nederland Chantal! Lekker genieten.

    Liefs en groetjes,
    tante Astrid

  • 28 Juli 2015 - 22:30

    Paul Van Aken:

    Ik had ff een paar nieuwsbrieven gemist omdat ik nieuw emailadres heb. Wat een hitte daar. 59 graden.Pff. Maar goed, het wend denk ik ook wel een beetje als het altijd zo heet is (> 30/35 graden).
    Ik hoop weld at de electra (airco of koeling) niet uitvalt want dan gaan je toetjes en chocolade aan de wandel... Veel plezier nog en Chantal veel plezier in NL. Wij zijn straks zelf ook op vakantie. Tot ziens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniel&Chantal

Volg ons tijdens ons avontuur in Koeweit!

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 1349
Totaal aantal bezoekers 44751

Voorgaande reizen:

18 Maart 2014 - 30 November -0001

Koeweit,Kamelen & Patisserie

Landen bezocht: